Jette Springs Mindepokal

Statut for Jette Springs Mindepokal

1. Indstiftelse
Jette Springs Mindepokal er indstiftet den 14. april 2024 af TIK Gymnastik. Pokalen er indstiftet til ære for instruktør Jette ’Spring’ Hansen, der døde den 6. december 2023. Jette blev instruktør i TIK Gymnastik i slutningen af 1990´erne og blev hurtigt frivillig cheftræner for springafdelingen og et mangeårigt medlem af bestyrelsen i TIK Gymnastik.

Udover Jettes store engagement i springafdelingen, var Jette meget aktiv i andre aktiviteter i TIK, som fx TIK’s Pokalfest og TIK’s Klubhus. Samtidig var Jette altid iderig og var bl.a. med til opstart af TIK Funday og TIK Floorball.

I alle årene var Jette Spring motiveret af at udvikle børn og unges bevægelsesglæde og hun arbejdede altid aktivt for at fremme ungdoms- og idrætslivet i Høje-Taastrup Kommune.

2. Formål
Mindepokalens formål er at anerkende én eller flere personer for at have udført en særlig stor prisværdig og påskønnelsesværdig indsats i og for TIK Gymnastik. Det drejer sig om organisatoriske, administrative og/eller ledelses- og instruktørmæssige indsatser, samt sportslige præstationer i regi af TIK Gymnastik.

3. Tildeling
Tildeling af Jettes Springs Mindepokal sker almindeligvis i forbindelse med TIK Gymnastiks årlige forårsopvisning i Taastrup Idræts Center. Der er tale om en vandrepokal. Navnet på personen/personerne, der får tildelt pokalen, indgraveres i denne. Med mindepokalen følger et beløb doneret af Jettes mangeårige arbejdsgiver Spar Nord.

4. Pokalstyrelse
Mindepokalen bestyres af den til enhver tid siddende bestyrelse i TIK Gymnastik.

Vedtaget i bestyrelsen i 2024

Pokalmodtagere

2024: Lykke Daugaard

Tidligere uddelte TIK Gymnastik hhv. Ejler Olsens Mindepokal og Elin Nielsens Mindepokal